חדשות

לא רק מחסור באקמול בבתי המרקחת: מחסור בטכנציום בבתיה"ח

מחסור גלובלי באיזוטופ הרדיואקטיבי טכנציום הנדרש למיפוי עצמות, מיפוי לב והקרנות | השיבושים באספקת התרופות לבתי המרקחת ולבתיה"ח נובעים גם מצמצום דרסטי בכוח אדם בחברת סל"א

בית מרקחת (אילוסטרציה)
בית מרקחת בבית חולים (אילוסטרציה)

בעקבות הודעת ההסתדרות הרפואית בתחילת השבוע על מחסור מתמשך של מאות תרופות בבתי המרקחת, ביניהן תרופות פופולריות כמו אקמול, קלונקס, בונדורמין, לקסין, אטופן ומוסקול, נודע כי קיים עתה מחסור גלובלי באיזוטופ הרדיו אקטיבי טכנציום הנדרש למיפוי עצמות, מיפוי לב והקרנות. המחסור בחומר הרדיואקטיבי מוסבר בשינוים בקווי הייצור בכורים גרעיניים, בין השאר באיטליה ובבלגיה.

אדיר ינקו ב-ynet ומיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום" ציינו בדיווחיהם שקיימת עדיין בעיה ברישום תרופות במשרד הבריאות לאחר שבמארס האחרון סיימה ראש אגף רוקחות את תפקידה. כמו כן סובל האגף ממחסור בכוח אדם.

עוד דווח כי השיבושים באספקת התרופות לבתי המרקחת ולבתי החולים נובעים גם מצמצום דרסטי בכוח אדם בחברת סל"א של "טבע", העוסקת בהפצת התכשירים. עובדים בחברה התפטרו לאחר שהנהלת "טבע" החליטה לצמצם בעבודת משמרות הערב והלילה ועקב כך חלים עיכובים בהפצה.

עקב המחסור בחלק מהחומרים ייאלצו בית חולים לדחות בדיקות חיוניות שונות. בתי המרקחת התריעו כבר לפני כמה חודשים על מחסור הולך ומסתמן אבל לא קיבלו על כך מענה ממשרד הבריאות, שמצידו טוען כי לאחרונה נעשית באגף הרוקחות עבודת טיוב נהלים ותהליכי עבודה כדי להתגבר על המחסור.

נושאים קשורים:  מחסור בתרופות,  בתי מרקחת,  בתי חולים,  טכנציום,  אגף הרוקחות
תגובות