חדשות

שפל של שלושה עשורים בשיעור מיטות האשפוז בישראל

האוכלוסיה בישראל גדלה אבל שיעור מיטות האשפוז לאלף נפש הוא הנמוך ביותר מאז 1988 | מספר מיטות האשפוז הכללי בישראל עומד עתה על כ-16 אלף מיטות

צפיפות בבתי החולים. אשפוז במסדרונות

שיעור מיטות האשפוז הכללי ל-1,000 נפש בישראל הגיע בתחילת 2019 לשפל של שלושה עשורים. כך על פי נתונים עדכניים של משרד הבריאות. הוא עומד עתה על 1.78 מיטות לאלף נפש בעוד שב-2017 היה 1.796 וב-1988 עמד על 2.69 מיטות. כך מדווח הבוקר (ב') עידו אפרתי ב"הארץ".

בדיווח נמסר כי בעוד שאוכלוסיית ישראל גדלה ב-2018 בכ-174 אלף בני אדם והגיעה ל-8.97 מיליון בתחילת 2019, דו"ח משרד הבריאות מציין כי בפרק הזמן הזה נוספו רק 165 מיטות אשפוז כללי למערכת הבריאות. במחוז הצפון נוספו שלוש, במחוז חיפה 12 מיטות, במחוז ירושלים נוספו 31 מיטות, במחוז מרכז 55, במחוז תל אביב - 29 ובדרום - 35 מיטות. דו"ח קודם של משרד הבריאות שפורסם לפני כמה חודשים ציין כי זמן האשפוז בחלק מהמחלקות התקצר בשנים האחרונות משלושה ימים ליומיים ועלה מספר האשפוזים של עד יום אחד. שיעור המאושפזים הקשישים עלה ואלה המגיעים לבתי החולים הם בעיקר חולים מורכבים עם כמה מחלות רקע.

נושאים קשורים:  מחסור במיטות אשפוז,  משרד הבריאות,  גידול באוכלוסיה,  חדשות,  מחלקות אשפוז
תגובות
15.04.2019, 23:08

למה כולם מופתעים? המצב בתחבורה יותר טוב? במערכת המשפט יותר טוב? בחקלאות יותר טוב? הממשלה הנוכחית שזכתה באמון של הבוחרים לקדנציה נוספת לא עשתה כלום לאורך כל הקדנציה למעט לשמור על הקיים וגם בזה נכשלו .סגן השר ליצמן שביבי פעם הגדירו כשר הטוב ביותר גורם נסק מתמשך לבריאות אזרחי ישראל כי בניגוד להצהרותיו משרד הבריאות מענין אותו רק במובן של פרוטקציה או עשיית טובות לחסידיו ולמיגור הדתי. בפועל לא רק שלא שיפר אלא גרם נזק לבריאותנו ומיטות האישפוז ביחס לגידול האוכלוסיה היא דוגמא טובה. הא כדאי גם לסכור מי שר הבריאות ונזכור כמה באמת מענין אותו משרד הבריאות והמחשבה שליצמן ימשיך בתפקידו עוד קדנציה מעוררת צמרמורת. כל הכבוד וההערכה לאזרחי ישראל בבחירתם המרשימה. רק בריאות

לכולם חג שמח
לי אין טענות למצב הבריאות, או הכבישים, או החינוך או מערכת המשפט או הביטחון. העם מקבל את מה שהוא בחר ורוצה. ויש לכבד את רצון העם. רוצים למות מוקדם-קיבלו. אם אין תורים לניתוחים ,פעולות ובדיקות זאת בעייתם. כול אחד מקבל את מה שמתאים לו. אני מכבד את הבחירות, אני מברך את שר הבריאות (שכחתם שזה לא ליצמן אלא ביבי )על ניצחונו המרשים, ואני מאחל לו הצלחה ולעם מציון שיקבל מה שבחר. האחריות לתוצאות הן על הבוחרים, לא על המטפלים. עכשיו אנו צריכים לדאוג רק לעצמנו, כי הבוחרים חיים טוב עם ההזנחה והזילזול בבריאותם. אנו צריכים להפסיק לדאוג לחולים. אנו צריכים לתת להם את שניתן לתת בתנאים הקיימים. רוצים יותר - יש רפואה פרטית ושישלמו. כמו שהגיבה הגב' מירי רקב על הירי לאשקלון אנו צריכים להגיב על תחלואי הרפואה. אכן כואב הלב על מה שאני כותב אבל מדוע זה מטריד אותי ולא מטריד אותם. אז ברוך בואך הרפואה הפרטית ושלום לך הרפואה הציבורית.