חדשות

קופות החולים עדיין לא ערוכות למימוש מרשמים בכל בתי מרקחת

היום אמור היה להיכנס לתוקף החוק למימוש מרשמים בכל בית מרקחת, אלא שמכירת התרופות בבתי המרקחת שאינם בהסדר תתאפשר רק לקראת סוף פברואר

רוקחת, בית מרקחת. אילוסטרציה

מהיום אמור להתאפשר לממש מרשמים בכל בית מרקחת, גם אם אין לו הסכם עם קופת החולים. המהלך הוא תיקון לחוק ביטוח בריאות ממלכתי וקופות החולים נמצאות כבר בשלבי היערכות שונים לקראתו.

התרופות יימכרו במחיר המחירון של משרד הבריאות ולא במחיר המסובסד בו הן נמכרות בבתי המרקחת שבהסדר. מכירת התרופות בבתי המרקחת שאינם בהסדר תתאפשר רק לקראת סוף פברואר. את התיקון בחוק יזם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו).

בדיווח על כך הבוקר בכתבתה של מיטל יסעור בית-אור (ב') ב"ישראל היום" צוטט דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים, שמסר כי הקופות אמנם מתכוננות למהלך אך עדיין לא מוכנות לתחילת הפעלתו.

בהתאם לנוהל החדש, בתי המרקחת יחויבו להציב שילוט בולט המסביר עם אילו קופות הם בהסדר, והרוקחים מחויבים לעדכן מטופלים שמחיר התרופה שיציעו להם עשוי להיות נמוך יותר בבית מרקחת שבהסדר.

פפו אמר לעיתון: "ה'כללית' לדוגמה עדיין לא מוכנה לאפשר לנו להתחבר למערכות המחשב. המהלך יקיף גם את בתי המרקחת של הרשתות וייתן מענה מצוין לציבור".

תגובת ה"כללית" המצוטטת בדיווח: "הקופה נערכה ליישום החוק. בתי המרקחת שירצו יוכלו להתחיל בתהליך ההתחברות כבר היום". ב"מכבי" מסרו כי "אנחנו מוכנים אולם היישום בפועל יחל בעוד שבועיים". בקופת החולים מאוחדת הודיעו כי הקופה משלימה בימים אלה את ההיערכות לקראת חיבור בתי המרקחת שיביעו את רצונם להתחבר למערכת הממוחשבת שלה, וב"לאומית" נמסר כי "מיום ד' 27.2 נהיה מוכנים ליישום התיקון בחוק".

נושאים קשורים:  מרשם דיגיטלי,  דוד פפו,  קופות החולים,  חדשות,  בתי מרקחת,  תרופות מרשם
תגובות
אנונימי/ת
12.02.2019, 22:13

חוק פופוליסטי ריק מתוכן